V Plzni otevřeli Západní okruh

Plzeň (19. 2. 2023) – Plzeň se po třiceti letech dočkala slavnostního otevření Západního okruhu, který propojí největší městské sídliště na Severní předměstí s průmyslovou zónou na Borských polích a ulehčí dopravně přetíženému středu města. Akce pro veřejnost se zúčastnili i ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš a hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták, kteří spolu s dalšími hosty slavnostně přestřihli pásku.
„Moc si vážím toho, že se nám stavbu podařilo dokončit v termínu i přes všechny kovidové krize, dopady války na Ukrajině a energetickou krizi,“ uvedl pirátský hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták. „Obrovský dík za tento husarský kousek patří Správě a údržbě silnic Plzeňského kraje i všem zhotovitelům a pevně věřím, že všem Plzeňákům i dalším obyvatelům regionu bude tato stavba dlouho a dobře sloužit,“ dodal.
Na jeho slova navázal ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš: „Otevírání a přestřihávání pásky u důležité infrastrukturní stavby či objektu je pokaždé radostná událost v kalendáři každého ministra. A mně o to víc těší, že je to událost zejména pro Plzeň a její občany, které se vzhledem k dopravní vytíženosti touto stavbou výrazně uleví.“ Hovořil také o atmosféře ve společnosti, o zakopávání příkopů mezi lidmi a budování mostů. „Plzeň jde v tomto směru příkladem. Tato infrastrukturní stavba je i vlastně takový symbol, neboť ve městě piva spojuje čtvrť Nová Hospoda se čtvrtí Vinice – dva světy, které se tímto spojí,“ dodal s úsměvem.
Uvedl také, že jako ministr pro místní rozvoj sleduje řadu projektů v rámci krajů. „Plzeň je ve věcech týkajících se rozvoje často vzorem pro další regiony v Česku. Příkladem je i práce s původními průmyslovými objekty, tzv. brownfieldy. Doufám, že i v nových výzvách, které spouštíme, Plzeň zase nějakému místu vdechne nový život.“
Po silnici, která se hned o půlnoci otevře motoristům, se všichni přítomní mohli projít pěšky nebo projet na koloběžce či kole. Na trase si mohli prohlédnout techniku Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, městské i státní policie a také zdravotních záchranářů. Pro návštěvníky bylo připraveno také občerstvení.
Západní okruh, respektive jeho II. etapa dlouhá 3,5 kilometrů, byla co do rozsahu a počtu stavebních objektů největší a nejnáročnější dopravní stavbou z hlediska finančního i stavebně-technického. Tato část si vyžádala celkem 2,2 miliardy korun. Vedle propojení plzeňských čtvrtí a odlehčení centru umožní také rychlejší spojení od dálnice D5 směrem na Karlovy Vary.